Isnin, 13 April 2009

ceritaku bukan ceritamu

Assalammualaikum... Hallo... Biskita sihat??? Alhamdullillah mun sehat, sibuk2 pun rehat mesti cukup ah... jgn nda, krg lagging mcm aku!!! hehehe... btw aku kan becerita nieee... so aku nda sure samada cerita ku ani panjang atau buntak... so klw biskita nda suka kan baca, nmpk biskita ada tanda [X] dalam box merah di atas atu??? soooo click saja atu den TARAAAA... ia tetutup dengan sndirinya... toinkkkk~~~ keh3

Ok... ini cerita hari Rabu 8hb and Khamis 9hb... hari ani 13hb udah, kelambatan kah cerita ku ani??? hehehe... bizi bah tangahnya. Ok lah, masa hari Rabu atu, nda ku berapa ingt apa yang ku buat pg sampai ke ptg, kelupaanku... yg penting aku keraja den malam nya aku andang ada janji dah wit my gud fren utk lepak so melepak tah kami dua di KFC versi kampong aing ah... berdua sahaja but bukan dating!!! hahaha - cerita masalah kehidupan lah merangkumi [gilaaa bahasa ku atu, jrg urg makai tu perkataan MERANGKUMI] hahaha, iklan bah sekajap~~~ ok cerita psl dulu2, masalah rumahtangganya, masalah percintaanku, masalah kewangan dan semuanya masalah!!! muahaha... lama jua lah kami lepak atu, kira labih 3 jam, mun bekabun selasai jua seraun rumah perpindahan... oba!!!

Afta lepak, tarus ku balik pslnya sakit kepala ku ani nyinta... nda cukup tdur kononnya~~~ tp balik rumah seperti biasa, mata nda mau tdur coz be-uri esoknya kaja subuh... baik jua ada my best fren dulu masa sekolah meng-online kan diri, so sama ia tah ku meng-online kan diri sampai kul 330pg, atliz ada jua danganku membuang masa, siap be-webcam kan~~~ hahaha, mcm si talooo bah kami dua be chattin, mcm2 cerita jua timbul and we plan kan ke SMB melawat ke sana den snap pic ngehehehe... rindu berabis ku dgn sekolah lamaku atu... rahmat nie krg ani sekulah ah, dulu bah... ampit ku tu kelas kayu ah, yang kan mumut ganya nda... sekali antak rubuh perasahanku... huhu =p

Baiklah Tuan2 & Puan2, b4 530pg udah aku ampai2 di RTB den utk pengetahuan kamu semua, kami beberapa hari ani kami nda betugas di studio siaran coz adatah sebabnya tuee, kami on-air di production 3, sekali kamu kan tau apa??? pintu production nda mau di buka bah, panik jua saya tueee... sampai 550pg!!! baru tah mau tebuka, setelah 2 orang abg Gurkha bertungkus lumus, berganding bahu, bersatu tenaga dan dengan semangat penuh waja membuka pintu atu!!! tenkssss abg G!!! kurrr semangat~~~ so dalam keadaan santai dan kewl aku pun memulakan tugas seperti biasa...

Masa poket informasi wit Zaty, suaranya nda dpt on-air... nda tau apa sbb nya. Tapi setelah kali kedua mencuba masih jua nda mau, tarus ku angkat phone Zaty kan dan terjadi lah perbualan ini

Aliff - Nda mau dang eh... palau ku barang ani ehhh
Zaty - [dengan kunpidin] bangang eh!!! udah ko tipun aku???
Aliff - [terkesima seketika sambil befikir selama 3 saat] ngekkkk!!! abisss dangan ku betipun ani siapa???
Zaty - [ketawa mcm ia ketawa selalu]

Bangang jua ku sekajap tuee dengan soalannya ah... aku kah yang salah??? hahahaha - ok2 we try utk kali kedua lg... pun nda mau jua onair suaranya... so pasang lagu and angkat phone Zaty dan terjadilah perbualan sekali lagi

Aliff - Danggg adangtah ah... nda mau!!! nda payah ada poket info pg ani
Zaty - Ko takan udah button ONAIR???
Aliff - Ku takan kali!!! tau jua ku lagi barang atu, nda kan atu pun nda pandai kan!!!

Dan ada miskol arah my handphone, masuk sms bertalu2... aku mcm dah rasa lain sikit, ku lirik dengan slow-motion arah button MIC... jeng jeng jeng~~~

OMG!!! aku lupa tutup mic!!! wawawa... satu brunei mendangar aku emosi hahahaha - dush dush... ani bukan kali pertama tapi ntah ke berapa kali udah... hawar ku ehhh tp nda apa aku maintain ceria menghiburkan biskita... hahaha - so pada kamu yg tedangar perbualan ku secara langsung atu, buat2 lupa ja ah... hahaha, dulu dah ku pernah nyanyi lagu Misha Omar on-air tanpa sengaja, ani kana lagi sekali... bemara eh!!! pas niee aku akan lebih berhati-hati yee pokcik!!! ok itu jeee yg I nak story kat U~~~ burink kah??? Ngeeeee - sorry mun burink, I tak paksa U baca kan??? sampai jumpa lagi... Daaaaaaa

2 ulasan:

semalu berkata...

Hahaha mun mengumpat kedapatan tu eyh.... pernah mmy dangar jua masa zura onair ia becakap2 baik sl mic ganya

AL!FF FA!ZAL berkata...

apa blh buat... malang nasib... ia tah makanya mesti hati2... hehehe... trauma saya ehhh dgn semua ani haha