Selasa, 23 September 2008

JaNgAn bErSeDiH!!!

JANGAN BERSEDIH!!

Sesungguhnya rasa sedih akan selalu mengganggumu dengan kenangan masa lalu,
akan membuatmu khuatir dengan segala kemungkinan di masa yang akan datang dan akan mensia-siakan kesempatanmu pada hari ini.


JANGAN BERSEDIH!!

Sesungguhnya rasa sedih hanya akan membuat hati menjadi kecut, wajah menjadi muram, semangat akan padam, dan harapan akan menghilang.


JANGAN BERSEDIH!!

Sebab kesedihan hanya akan membuat musuh gembira, membuat kawan bersedih, membuat orang yang mendengki menjadi senang dan membuat hakikat-hakikat yang ada berubah.


JANGAN BERSEDIH!!

Sesungguhnya rasa sedih sama dengan menentang qadha dan menyesali sesuatu yang pasti, jauh dari sikap lembut dan benci terhadap nikmat.


JANGAN BERSEDIH!!

Sesungguhnya rasa sedih tidak akan pernah mengembalikan sesuatu yang hilang dan semua yang telah pergi, tidak akan membangkitkan orang yang telah mati, tidak mampu menolak takdir dan tidak mendatangkan manfaat.


JANGAN BERSEDIH!!

Sesungguhnya rasa sedih itu datangnya dari syaitan dan kesedihan itu adalah rasa putus asa yang menakutkan, kefakiran yang menimpa, putus asa yang berlanjutan, depresi yang harus dihadapi dan kegagalan yang menyakitkan.


JADI KENAPA KITA MESTI BERSEDIH??? BERGEMBIRALAH SELAGI BERNAFAS ASAL TAHU BATAS-BATASNYA... WALAU HAKIKATNYA AKU JUGA SELALU MERASA KESEDIHAN ITU TAPI SATU YANG MENGGEMBIRAKAN JIKA ADA YANG BISA TERSENYUM DENGAN APA PUN YANG AKU BUAT... TERASA DIRIKU BEGITU BERHARGA... HIHIHI

1 ulasan:

arriel jackvell berkata...

tibas-tibas ada org anta comment kt aku nyk ku tok dj pelangi kah. gagagaa..