Isnin, 22 Disember 2008

GeLaGaT D KoTa KiNaBaLu!!!

Naik feri ke Labuan... siuk nyamu... 1st tym bah ku ke Labuan ani... muahaha... slalu plan kan ke sana tp selalu ja ada masalah... now menjadi kenyataan... hihihi

Aku kan mabuk laut dah banarnya, nasib jua ku makan ubat... hehehe, tu liat cia muaku marung ah... dlm hati... batah jua kan sampai ani eh... hehehe... pastu naik feri lagi satu menuju ke Kota Kinabalu... adventure jua tue... bagiku laaa, sekali sekala malas naik kapal terbang... serba cukulit aku atu, nasib jua nda melting oleh panas matahari... muahaha

Orang cakap if menyukat seluar miani caranya... aku ani paling malas kalau kan testing seluar ani... membari tensen... mun baju sanang dikit... tp seluar atu lawa... and aku bali... lalala

Jom kawan2 mari kita sokong barangan cetak rompak... keh3

Cousin Addy namanya Ilham... antara org bertanggungjawab menjaga keselamatan kami di sana... dan ketika ini di Black Market and ia sedang men-try kasut sendiri... hahaha

Aliff wit Syahmi... umurnya 14 tahun tapi sudah ada ciri2 sifat seorang BUAYA!!! nampak saja bini2... phewitttt~~~ katanya... esh3... and ia pun org yang bertanggungjawab menjaga keselamatan kami di sana... ngam bah tu...

Di Starbuck K.K!!! setelah ngalih bejalan ke sana ke mari... wit Ilham... nyaman bah... di Brunei bila ka ada ah???

Kasut baru saya... hehehe... ekceli aku kan bali hitam tp nada saiz ku... sasak saya!!! tp putih atu mcm lawa jua kan??? suci sepertiku... toink3... I LuV cOnVeRsE... simple tapi ragat... kan kan kan??? tau apa??? aku pakai taus di kadai atu jua... selipar masuk dlm kotak, x ia punya pekerja yang lawa atu ckp aku kiyut... hahaha... org sabah x jodohku ah??? amin... hahaha... well!!! bini2 di sabah ani nyamu lawa2... berkenan abg bah;p

We wish u a Merry Christmas... from Me & Addy!!! Apa kan??? hehehe

3 budak kurang comel sedang bergambar di pokok krismas yang indah... masa ni kami di London... membual kan aku atu??? haha

Kan meliat wayang Transporter 3 - sampat g begambar... tau apa??? masa kami meliat wayang atu... mean sebelum main ceta ah... begambar tah kami dlm panggung ah... x kana teriaki oleh kina sana ah... katanya 'hello!!! blh ka jgn ambil2 gambar!!!' aku jawap sambil liat kamera ' sorry' hehehe, den alum pun seminit ada cia org dapannya begambar2 jua... hahahaha... ketawa jua kami tue... biar tia kana bunuh kami sana ah... kali ia ckp lagi ' diorang ani mcm nda pernah ambil gambar bah' mental bah kedia ah... tunjuk gagah ya dapan gf nya... Daaaa~~~ hehe... mudahan ia nda baca blog ku ani... lalala

Paning saya mencari poket Awg Doraemon ani... nda jua ada... aku atu kan minta roti supaya aku pintar dikit... hehehe...

Siuk kali ah menggambar diri sendiri di dapan ceramin ani... hehehe... mcm buntak aku ah...

Aku bali kasut lagi!!! latest edition ADIDAS!!! lawa kan??? hehehe aku suka tu...

Pekerja sana melayan ku dengan penuh ramah dan sopan santun... so aku bali la...

Kan kemana lagi ni ah... paning ku kadai basar ani eh... tp kan di 1borneo ah, nda berapa siuk la... mahal nda pulang mahal... ganya nda best mcm kana hebohkan... hehehe... semalam ku di hotel sana mcm org gila ku mencari makanan, sal jauh dari warung atau kadai makan... paksa ku makan mee cup!!! bkn mekap untuk mua eh... tp mee dlm cup bah... jgn belurus buiii...

Si Awang buntak mean si Awang Addy sedang mengular hahaha... maksudku memigang ular plastik!!! jgn tepedaya dengan lakonan nya atu ah... bukan ular banar tu... hihihi 'tawa tutup mulut'

Kali aku menyusul untuk begambar tp bkn dengan ular, dgn Addy dan ia memigang ular atu... adakah patut otw ku ke arahnya tu di unjuknya arahku ular ah... talo!!! apa pedahnya mun ku tetampar ular atu... biar tia lapas arah Mall atu... tekinjat x ku... bek pulang ku esen2 tekajut den tetampar mua nya kuat2 ah... rugi eh aku nda buat cematu... hahaha

Nah at liz aku migang ular atu... ani ular banar ni, yg si Addy pigang tadi atu ular mainan... awu!!! banar!!! sumpah!!! hahaha, aku bkn takut tp gali bah~~~

Ani kan liat wayang lagi... ceta HISTERIA!!! huh... kan histeria ganya nda ku meliat... bkn nya takut, tp burink beravis cetanya...

Orang KK ckp mukaku dgn pelakon atu kan sama... ya ka??? kategori hensem jua tue... 'buat mua bangga' lalalala

Saja singgah di Salon kan becuci rambut... jgn nda mencuba... jua g ada jua kana massage kepala... Fuhh!!! lega rasanya~~~

Syahmi & Ilham - dorang ani orang Sabah bah... tp dorang pun mcm melancong bah jua ikut kami... and dorang lg excited begambar dr kami... hahaha - pikir kan cia sendiri...

18 tahun akan datang... aku tah kali mengganti model laki2 atu... atu pun mun panjang umur tu ah... hehehe

Kengalihan dalam kesewelan - ahernya ani tah jadi mua ku!!!

More shops tia karang... hehehe

Tempat yang cumil jadi kitani harus mencumilkan diri... afta duduk ada security dtg 'jgn duduk sini, krg patah katanya' hehehe tp masa tu aku bediri dah, si Ilham kana marah... hahahaha

Gaya seorang lelaki yang kurang pandai bermain bowling... tapi kan dua kali kami main dua kali aku manang... hahaha... and 1 game aku 5 kali strike!!! Muahahaha...

Addy and Ilham - masa ni tau apa??? kami melarikan diri dari 1borneo pasal nda sanggup hidup di sana lagi untuk semalam... so paksa tah cari hotel lain lagi yg hampir bandar... so aku & Syahmi duduk minum menjaga luggage den Addy sama Ilham cari hotel... nda jua lagi kan te hanggung beg ke sana ke mari... ani aksi dorang selepas mendapat hotel - kesian be paluh2... masa ni tejumpa kaka si Ilham... lawa buiiii... si Ilham tu bida tu hahahaha... sorry bratha beibun ja bah... sap nyangku orang sabah lawa2... so org sabah nnti ku kesana dtg merisik sapa2 yg sudi ah;p

Ani bukan orang Sabah tp pelancong yang datang ke Sabah jua... kelurusan dorang melintas den aku ambil candid, nda ku sangka lawa so aku post la... bulih kan??? hehehe

Ani kami sedang menyuping kan diri... aku & Ilham... and ada seperti tangan gergasi subalah kiri atu... cuba kamu teka tangan sapa... sapa dapat jawap, ia dpt tangan atu untuk di jadikan bantal... hehehe - mun kamu mau jua tu...

Kucing K.K - so pada ucing2 Brunei yang kan bekenalan dengan ucing ani... sila hubungi beliau atau jumpa terus di lokasi tersebut pada jam 12 malam... hehehe

Di bus stop tp bkn nunggu bas... menunggu mentuka mengambil kami - mean auntie si Addy hehehe kan bawa mamam...

Beberapa minit kemudian...

Tukar turn - kediaku pulang begambar... hehehe... suka tah ku tu jadi manusia sopan yang santun ah...

Alum sesaat berubah cia ku nah... kes batah menunggu...

Wah!!! sungguh hempuk badan yang ku sandar atu...

Nah... ani di rumah cousin si Addy - selepas makan so melepak di luar begosip... hehehe

Suka saya eh gambar ani - taken by Ilham... huhu

Sungguh cumil budak baju merah atu... main game siuk sendiri and laki2 yg baju itam atu sedang menyibuk utk mengetahui game apa yang di main oleh anak atu... hehehe

Kami lah kanak2 riang - siuk tampat ani ramai org lepak... sungguh indah menyuci mata... tp nda blh jalan sorang2 bahaya...

Liat tangan ku sama tangan Ilham hehehe... mcm ada ceramin kan??? gag sengaja donk kita buat pose gitu2 an... hehehe

Yang kami duduki atu adalah ikan yang di sumpah... tp aku tedangar naluri ikan atu bekata... barat jua yang duduk arah bahagian kepalaku ani... hihihi...

Dalam teksi - jem bah jalan sana coz kan Krismas kan... iatah sibuk orang soping jua...

Jgn tah di bali baju atu Addy uiii... nya urg mun kan membali barang ani, ukur baju di badan sendiri... nda ko muat tu ok!!! sadar Addy sadar 'guncang2 badannya'

Kami bukan nya gauk tp nakal... hehehe cashier sana pun giling2 kepala meliat ulah kami... nasib baik nda pulak pala nya... hehehe

Di Coffee Bean & Tea Leaf di Kota Kinabalu... kaing lihir so minum la...

Ilham dengan hot chix nya... eh salah... mean hot chocolate nya... hehehe

Cuba teka aku betipun sama sapa??? hehehe... berisi dah mua ku ah, mana nda makan, makan dan makan... ia tah ganya kaja ku tue... bila lagi sama si Addy yg mempunyai hobby makan... aku pun join la jua, mcm lari be ganti2... hehehe

Dont try dis at home... aku alergik ni meliat orang bejalan tampat tinggi2 miani ani... p dorang ani karas kepala bah... esh3... mcm aku pulang orang KK den dorang org Brunei... ye laaa I kan abg yang prihatin dan baik hati hehehe

Tu ada aku sana ah... nampak kamu??? nda nmpk sudah, jgn di pajal!!! bular kang hehehe

Tugu negara yang alum siap...

Masa ni rasaku dlm 2pg dah kali... if ku nda silap la... sungguh kuning suasananya... b4 atu aku jalan sorang2 ni... aku nda ikut arah cousin Addy... kali kan... aku kana kacau oleh pundan tua ani bah, kuang ajo!!! pastu kana aga oleh seorang lelaki betubuh besar, ijap jua saya tu... rupanya apa nah??? menjual dvd ani bah... eeee... sawan saya eh... pastu ada lagi GAY mengacau... huh!!! sungguh melampau mereka... laju jalan ku selajur bah... nasihat utk biskita... jgn bejaur sorang2 lain x... bahaya apatah lagi kalau biskita dalam kategori hensem dan comel kan... muahaha

Control jua Dj Aleep atu begambar ah... membari kan menyauk mua nya... hahaha

Selepas pic ani di ambil, aku bejaya sampai ke puncak paling atas... nda picaya udah... hehehe

Saya & Pokok - kes nada idea... hahaha - last day kami di KK bah niee...

Syahmi & Ilham - di 7 eleven sebelum balik hotel... kesian dorang sepanjang kan seminggu atu... dorang ikut ja kami ke mana2, tenks adik2 ku... nnti dtg Brunei si Fahmi lanja kamu ah... bagitau ja apa kamu mau... keh3... Ani subuh dah nie... esoknya kami perlu betolak kul 6pg dah... so kami nda tdur semua... dorang ani ok jua... hahaha kesian eh... tp banar, tenks so much semuanya sepanjang di sana... aku enjoy berabis... ngalih tapi FUN!!! Hilang strees ku di Brunei tp kan ani stress ku balik dengan kaja yang menimbun ah... bulih la tahan... Bye bye KK...

3 ulasan:

zackhardie berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
zackhardie berkata...

Abg Aliff, mana ole-ole ku dari Labuan & KK, Sabah ah.... im sentiasa waiting tuuu

AL!FF FA!ZAL berkata...

ole2 dr sabah ka?? hehehe... hadiah saya mana lai??? saya pun waiting nieee... lalala... nda pernah ko bg saya hadiah... sempena yg ke 28 ani bisai tueeee;p